Mayovky na Internetu

Kniha návštěv

Kniha návštěv si dlouhodobě drží přednost před diskusním fórem, ale k poptávce či nabídce sběratelských materiálů využívejte, prosím, výhradně diskusního fóra, kategorie Antikvariát a bazar. Prosíme, zdržte se reklamy. Pokud tu chcete něco propagovat a má to vazbu na mayovky, tak nás kontaktujte.

Jméno:
Zpráva:
2 + 2 =
 
mescalero (18.09.2007 08:01)
May je na dnešní dobu málo akční, těžko udělat film, kde by veškerá akce spočívala ve dvou třech omráčeních (např. Černý mustang). Dostatečně akční je jen Lesní růženka, případně některé části Vinnetoua (např. potyčky s Ponky a Parranohem).
Honza. (15.09.2007 22:16)
Je to můj názor, se kterým nemusíte souhlasit, ale May je nedostižný v popisech krajin a v dialozích. Ve filmu krajinu nepopíšete a dobrodružný film s přemírou dialogů... hm, nevím, jestli by to bylo to pravé ořechové. Jiný důvod pro nedržení se literární předlohy mě opravdu nenapadá.
Peter (15.09.2007 16:54)
Belenor (11.09.2007 07:40)
No, abych řekl pravdu, tak to zní dost děsivě - vznik dle Divokého Kurdistanu a Žuta, tj. zřejmě zas nějaký z prstu vycucaný scénář.......No...mayovky v 60.rokoch mali tiež z veľkej časti z prsta vycucaný scenár......Prečo sa vlastne vernejšie nedržali knižných predlôh ?
Belenor (13.09.2007 09:43)
Nšo-či, to není přesně to, co jsem myslel :-) Samozřejmě novou filmovou mayovku uvítám, ale musí být udělána tak, aby byla hlavně věrná předloze. Určitě by se u Maye našly příběhy přímo se nabízející k natočení dobrodružného filmu, třeba takový Syn lovce medvědů nebo Duch Llana Estacada nebo některé povídky z Orientu. Nakonec, vždyť se jim to u Pokladu nějak povedlo, tak proč by to nešlo znova :-) Nějaká míra změn vůči knihám se dá akceptovat.
Irena (12.09.2007 15:57)
Taky nesouhlasím s obsazením herců ze starých mayovek. jsou spojeni s rilí, kterou v nich hráli. Nová mayovka by měla být opravdu nová se vším všudy. S úplně novými herci a hlavně s dobře propracovaným scénářem. Jinak to nemá smysl. Pokud si na tom nedají záležet, poškodí to i samotné knihy Karla Maye. A to by byla veliká škoda.
Nšo-či63 (11.09.2007 18:07)
Souhlasím s Belenorem.Mayovky by měly všechny,at už jsou některé z nich jakékoliv,zůstat v 60.letech a nikdy jinak!
Tam mají své místo a jedině tam patřejí!Navždy!!!
zatinka (11.09.2007 08:06)
Nechme se překvapit. Nikdo přeci netvrdí, že Brice bude hrát hlavní roli, zřejmě bude jen hostovat v nějaké pidi roličce, a třeba se tam neobjeví vůbec. Navíc dnes už je poněkud starší a když ho převlečou a namalujou, tak ani nepůjde poznat :-) Ještě není nic jisté, ani ten námět, ani kdy se bude natáčet, dle mě je to všechno zatím jen myšlenka, která se bude časem rozvíjet. Nezavrhovala bych ji. Jen ať se o to pokusí, buď to bude propadák nebo to lidi chytne...
Belenor (11.09.2007 07:40)
No, abych řekl pravdu, tak to zní dost děsivě - vznik dle Divokého Kurdistanu a Žuta, tj. zřejmě zas nějaký z prstu vycucaný scénář. Obsazení Brice a atd. Mno, to mi taky nepřijde ideální. Brice je přeci Vinnetou, ale toho asi do příběhu dáti nechtějí, ne? Radši bych, kdyby to natočili s novými lidmi a nějak věrněji podle Maye, alespoň tak, jak byl přibližný Poklad na Stříbrném jezeře. Takhle to vypadá, že jsou mayovky tak špatné, že je potřeba je řádně předělat, aby se na to dalo koukat.
Nšo-či63 (10.09.2007 13:41)
Nebrala jsme to vážně,spíše mě to pobavilo.Taková přezdívka by mě opravdu nikdy nenapadla. :-))
Honza. (10.09.2007 13:12)
Nesmíš brát všechno tak vážně. i když byl Barker dobrej, máme ho rádi a zůstává naším "idolem", přesto - nebyl Bůh.
Nšo-či63 (10.09.2007 12:40)
Pro Krista Pána hlavně ne "Sášenky"!To je příšerná přezdívka...jako z ruské pohádky! :-)
honza. (09.09.2007 15:18)
Jasně, taky souhlasím. Docela to odpovídá - na "americké" mayovky zatím nesahají, tam je možnost srovnání mnohem větší a navíc co do kvality nepoměrně lepší, než mayovky "orientální". Žut ještě ušel, ale ty dvě ostatní - ty dělá stravitelné opravdu jen ten kukuč našeho Sášenky. A to je na film (myšleno obecně) opravdu málo. Takže ruku na srdce - tvůrci nové mayovky z Orientu vůbec nic neriskují a nemají co ztratit, což by v případě natočení New Vinnetou nebyla pravda ani náhodou
Pavlina (08.09.2007 09:19)
Ahoj bylo by to velmi zajimavé, doufám že se ten film natočí,abychom mohli porovnat co je lepší jestli to co je dávno natočené nebo novinka.
zatinka (08.09.2007 08:22)
A proč by se nemohli pokusit natočit něco nového, navíc z orientální série? Já myslím, že je to dobrý nápad. Pokud si na tom dají záležet, tak by s dnešní technikou mohlo vzniknout pěkné výpravné dílo, které může mladé opět přitáhnout k Mayovi. Hodnotit můžeme až po zhlédnutí.
Irena (07.09.2007 21:14)
Já si zase myslím, že je to dobrý nápad. Pokud ovšem půjde o úplně nový film, který nebude chtít napodobovat ty stávající Mayovky. Myslím, že dílo Karla Maye by si zasloužilo něco nového. Dobře udělaný film by určitě přitáhl i nové čtenáře.
Nšo-či63 (07.09.2007 19:47)
S tím natáčením "nové" Mayovky si snad dělají legraci nebo je to mysleno vážně?!
Hobble Frank (02.09.2007 22:03)
respektive Poklad Inkov
Hobble Frank (02.09.2007 22:01)
9. 11. 2007 vychadza v Nemecku na DVD pekna edicia filmu Posledny Inkov odkaz
Zatinka (01.09.2007 16:19)
Nic se neděje, ale právě proto by byla vhodnější diskuze, kde můžeme o tom všem dobře diskutovat, pokládat otázky apod. Na knihu návštěv je to přece jen dlouhé a stává se nepřehledná. V diskuzi může být téma třeba "Kongresy a výstavy v Německu"... Ale samozřejmě se vůbec nezlobím, abys to nepochopil špatně :-)
Alex. Avenarius (01.09.2007 13:41)
Prepáč prosím, Zatinka, že som to dal sem do knihy návštev, ale viem, že je veľmi populárna. :-) Novú tému vo fóre zatiaľ zakladať netreba, malo to byť zatiaľ z mojej strany stručné avízo.

Zabudol som spomenúť, že v Berlíne je na túto jeseň veľa podujatí venovaných Karlovi Mayovi, nielen kongres Spoločnosti Karla Maya (KMG). Je zaujímavé, že práve táto jeseň bude taká intenzívna, lebo nemáme tento rok žiadne okrúhle výročie. No skrátka je May v Nemecku zrejme naďalej populárny, napriek Harry Potterovi a Pánovi prsteňov. ;-)

Takže k tomu, čo som zatiaľ nespomenul: už dnes je v Berlíne v Nemeckom historickom múzeu otvorená tematická výstava o Karlovi Mayovi. Otvorená bude až do 6. januára 2008. Podľa organizátorov je to najväčšia výstava o Karlovi Mayovi, aká kedy bola zorganizovaná. Niektoré exponáty pochádzajú aj zo zahraničia.

Okrem kongresu KMG (11.-14. októbra) sa od 16. do 18. novembra v Berlíne bude konať vedecké sympózium o Karlovi Maoyvi "Dielo - recepcia - aktuálnosť". Bude sa konať priamo v Nemeckom historickom múzeu, kde je aj výstava. Takže dve podobné literárnovedne orientované podujatia dva mesiace za sebou.

Súčasťou Nemeckého historického múzea je aj kino (Zeughauskino), a uhádli ste správne: počas celej jesene budú premietané filmy-mayovky. Pozor, nielen tie notoricky známe zo 60. rokov, ale aj prvé čiernobiele filmové verzie Mayových diel, napríklad v piatok, 12. októbra (čiže počas kongresu KMG) bude o 19:00 premietaná filmová verzia románu _Púšťou_ z roku 1936.

Ako vidno, do Berlína sa na túto jeseň fanúšikom Karla Maya naozaj oplatí prísť, keď už nie kvôli kongresu alebo sympóziu, tak napríklad kvôli výstave. :-)

Z minulého kongresu KMG 2005 v Essene mám veľa fotografií a dokonca aj zopár videozáznamov, chystám sa z toho urobiť galériu na internete, aby každý z vás mohol aspoň virtuálne zažiť atmosféru vedeckého kongresu. :-) Zaujímavým bodom programu počas minulého kongresu bolo, že sa konala svadba fanúšika a fanúšičky Karla Maya v blízkom kostole, pričom kňaz bol takisto fanúšik Karla Maya, takže v kázni sme si vypočuli všeličo aj o Hadži Halefovi Omarovi a Old Shatterhandovi. :-) Dobre som sa bavil na prekvapených výrazoch tvárí domácich Essenčanov, ktorí sa náhodou práve v tých okamihoch zastavili v kostole a z kazateľnice sa na nich v rámci ekumenickej bohoslužby rinuli zmienky o postavách z diel Karla Maya. :-)