Mayovky na Internetu

Kniha návštěv

Kniha návštěv si dlouhodobě drží přednost před diskusním fórem, ale k poptávce či nabídce sběratelských materiálů využívejte, prosím, výhradně diskusního fóra, kategorie Antikvariát a bazar. Prosíme, zdržte se reklamy. Pokud tu chcete něco propagovat a má to vazbu na mayovky, tak nás kontaktujte.

Jméno:
Zpráva:
2 + 4 =
 
1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 251
Belenor (31.07.2020 10:59)
O namachrovaném OS jsem psal já, konkrétně míním knihu Vánoce - střední část, když je v zajetí :-) A stojím si za tím :-) Teď čtu Ve stínu pádišáha a tam je to obzvlášť markantní, jak se chová k místním "zástupcům moci", jako třeba k veliteli pevnosti Amádíja, nebo různým ouřadům na Balkáně a rozličným šejkům. Prostě je drzej, zneužívá situaci atd. atd. :-) Nutno dodat, že jak May stárnul, tak se vyvíjel i Old Shatterhand/Kara ben Nemsí a už to nebylo tak znatelné, proto mám asi z orientálních nejradši Ardistan a Džinistan.
Napadlo mě, jestli právě "starší" (dle času napsání) OS/KbN není odrazem drobného podvodníka Maye, který skončil poté v kriminálu. Ty takzvané autobiografické prvky, které potvrzují, že to, co napsal, prožil, byť ne v Arábii, ale v Německu, rozdíl je akorát v tom, že Kara ben Nemsí vyjde z konfliktů s vrchnostní beztrestně. Případně jakási "projekce" toho, jakým chtěl být - nepřemožitelný hrdina, ke kterému dobří vzhlížejí a zlí se před ním třesou.
Zeta (31.07.2020 00:47)
Tak pro mě je pochopitelně OS dokonalý, ale beru, že někomu může jeho poučování o historii, geografii, antropologii atd., plus to, že mu jde všechno na první dobrou, přijít moc :D Mně se na něm líbí právě to, co jste zmiňovali. Že přes tyhle všechny znalosti a schopnosti vždycky pomáhá ostatním i s nasazením vlastního života, že se vždycky snaží urovnávat konflikty, že se nemstí, ale zároveň si všechno nechá líbit jen do určité míry. A i přesto, že dovede holýma rukama srovnat bandu hulvátů v hostinci, viděli jsme ho v knížkách i plakat, nebo si užívat jízdu noční pouští - že je to zkrátka postava, která má srdce. A ty chyby totéž. Když nějakou udělá, tak se ji snaží napravit a ne se dlouho litovat...

Ralf: Super díky moc! V diskusi je i vlákno na "Iné filmy s Lexom", tam by třeba seznamy filmů taky ostatní ocenili! :)
ralf (30.07.2020 21:21)
Zeta: Zoznam Ti napíšem, ale na mail, aby sme ostatných neunavovali, veľa filmov mám fyzicky, niektoré len viem, kde sa na youtube nachádzajú. Ja zase neviem použiteľne anglicky, takže si dej mnohokrát len domýšľam, prípadne použijem titulky, ak sa vôbec dajú zohnať.

A Old Shatterhand v knihách, podľa mňa, nikdy nemachroval, to skôr, ale iba v jedinom filme PNSJ, ale o tom sme sa predsa už tiež bavili.

Pavlínka: OS sa vyvíjal, skoro vždy bol opatrný, keď urobil chybu, napr. zrovna v tom OSu -fľaša, si ju priznal. Skôr by som povedal, že bol veľmi skromný, ale nenechal si skákať po hlave. Práve to sa mi veľmi nepáčilo na nových filmoch z nedávneho obdobia...
pavlina (30.07.2020 20:35)
Že by byl knižní Old Shatterhand namachrovanej se mi moc nezdá."můj osobní názor" V románu o Vinnetouovi tam mě spíš ze začátku připomíná toho zelenáče, a nakonec se z něho stane člověk který brání utiskované.( jak indiány tak i bílé osadníky před bandity a zlodějí)

Lexe Barkera bych s představovala jako Agenta 007.
Zeta (30.07.2020 19:55)
Unkasíku, díky moc! Se budu červenat! :D :D Jak jsem psala, taky jsem moc a moc ráda, že kniha návštěva obecně KM svět žije! A že máme každý jinou zálibu, to je naprosto v pořádku - nestydím se za to, že jsem nadšenec do Old Shatterhanda a do vzhledu knižních postav :D OS je sice kolikrát děsně "namachrovanej", jak to tu někdo před pár lety nazval, ale zkrátka pro něj mám slabost už od dětství :D Ale vždycky si ráda přečtu zajímavosti, třeba teď si půjdu najít, kde hrál Herbert Lom, díky za nápad!

Ralfíku, sběratelkou filmů s Lexem Barkerem jsem taktéž, podělil by ses třeba o seznam, co už máš? Nemůžu nikde sehnat koukatelnou verzi The girl in Kremlin (verze na YouTube je šíleně rozmazaná a nekvalitní). Film je dost bizarnost, ale má pěknou, temně béčkovou atmosféru... Podle mě hodně LB seděl krimi/noir žánr, třeba The strange awekening, The girl in the black stockings, nebo The price of fear - tam všude se předvedl v úplně jiné roli, než jak ho klasicky známe z tarzanovek a dobrodružných příběhů coby neohroženého hrdinu. Škoda, že toho tímhle směrem nenatočil víc. Biografii bych si přečetla ráda, bohužel v angličtině nevyšla a německy neumím :(
ralf (30.07.2020 18:22)
Unkas: A vidíš, že pre niekoho sú niektoré informácie nové, hoci sa už o tom tu písalo. Aj pre mňa je napríklad nová informácia, že sa SG na sklonku života ospravedlnil. Odkiaľ to máš?
Okrem toho som zberateľom všetkých filmov LB a PB, čo sa týka LB, tam mi už chýba ozaj málo. Tie filmy majú rôznu úroveň, ale nevadí, aspoň mám aký-taký prehľad. A prekladám jeho biografiu, tam mi už tiež chýba málo a veľmi sa čudujem, aké koniny o ňom novinári uverejňujú, ale o tom som už tiež písal, napríklad vydedenie!!?
Unkas. (30.07.2020 14:28)
Ralf! Dobre si to napísal, súhlasím s Tebou! I keď reakcie na moje reakcie sú podľa mňa neprimerané.. Všetko beriem zpať a veľmi by mi vadilo, keby si na tieto nepolitické stránky trebárs i kvoli mne nešiel… Nad Tatrou sa blískáá, dedko babku stískáá! (to nie je sprosté, však?) Ja naopak za najvačší omyl považujem to, že sa vobec posledné diely natočili... Ale o tom sme už písali počas á 10-tich r. na týchto stránkach, aj o slovenskom dabinku… Nevadí, zase to oživujete. A priznám sa, najradšej mám asi Zetušku… Jej vlhnú oči pri predstave Old Shatterhanda, čo je v poriadku. Vačšieho fešáka na film.plátne nebolo a dlho nebude! A ja sa v poslednom čase venujem trebárs výkonom Eddiho Arenta: to, ako zahral, že má vlka... ako šiel do hospody.. to, ako hral v mnohých čb nem.detektívkach s angl. námetom… a s akými esami hral taký Herbert Lom! Granger sa aspoň na sklonku života akoby omluvil za to, čo bol v živote za vola (i keď mal tiež dobré divadelné role, aj na filmovom plátne sa blisol s esami, no v Chorvátsku posobil namyslene). A to mal za ženu Jean Simmons! Tiež sa k nej nezachoval bohvieako! Ale to už som sa rozkecal...
Zeta (29.07.2020 23:04)
Ralfík, díky moc za zajímavé info! Zkusím se po filmu poohlédnout a poptat, jinak link klidně pošli na dana.k.scully@gmail.com, nebo ve zprávě na Facebooku - Zdenka Asimakopoulos je tam jen jedna :D :D

Souhlas, příběh na několikrát předělávaný a nakonec psaný na koleně, k tomu filmování provázela spousta úrazů, nemocí a další smůly, takže to, jak nakonec celý film vyšel, je úžasný výkon! I když knižní předloha vlastně neexistuje (byť by se asi daly najít základy v KM knihách, jako různé ty útoky na farmy nebo neschopnost vojáků zjednat pořádek), atmosféra se povedla na výbornou - přece v knížkách taky hrdinům často něco nevyjde, dostávají se opakovaně do zajetí, padouch jim uteče, nikdo jim nechce pomoct atd.

A tady opět souhlas, Old Surehand patří mezi moje velmi oblíbené romány, taky jsem se nemohla odtrhnout! Střídá se klasické dobrodružství, filozofování (což by mi možná přišlo zdlouhavé, kdybych knihu poprvé četla někdy v 10 letech, ale v dospělosti mi ty vložené povídky celý příběh tak nějak ucelují), humor (Pitt a Dick forever! :D), ale zároveň - alespoň závěrečným dílem - prostupuje smutek a melancholie. Celý příběh rodiny Benderů je vlastně plný zničených životů, morální úpadek zestárlého OW, připomínky osudu indiánů, jako vyhynulé léčivé bylinky a vystřílená stáda bizonů, pak děsivá smrt OW i Generála...ale tohle všechno právě dělá román hodně realistický, surovější, a tím pádem tak kvalitní!
ralf (29.07.2020 21:57)
Zeta: Pokiaľ viem, W3 je jediný film, ktorý bol nadabovaný do slovenčiny, dabing je celkom kvalitný, hoci sme všetci boli zvyknutý na Fischera a Ráža, ale je to taká, ako som napísal, rarita. Upozornil ma na to jeden bývalý kamarát... Ak to nájdem, pošlem Ti link. Ja to asi aj niekde mám, ale je to dosť nekvalitné, preto by som bol privítal, keby to boli dali teraz celé vo Fulll HD.

Old Shatterhand je môj najobľúbenejší film, hoci som predlohy nečítal a je tam spústa nelogickostí, presne, ako píšeš. Určite poznáš story,ako vznikal scenár, takže sa to ešte celkom podarilo. Ale Barker, Brice, Madison, Wolter,..., vlastne všetci okrem Tisiera a duo Parker + Stone boli úžasní. Neviem prečo neobsadili pôvodných hercov, ktorí ich hrali vo W1, teda Čokič a Bitenc sa mi veľmi páčili a dokonca aj kostýmy.

Ešte sa vrátim k tomu Old Surehandovi, mýlim sa alebo sa táto postava vyskytuje len v jednom dvojdielnom románe? Mimochodom toto dielo tiež patrí k mojim najobľúbenejším, hneď po trilógii Winnetou. V slovenčine existuje úžasný preklad z dielne Dr. Teofila Ušáka, veľmi dobre sa to číta a sú tam aj zaujímavé ilustrácie, ktoré sa dajú nájsť aj na internete, tam je OSu teda úplne rozdielny od SG, (a Pavlínka, aj odo mňa) toho pokladám za najväčší omyl filmových mayoviek. Ale je to teda detektívka, western, dobrodružstvo, vlastne všetko... Keď so to čítal 1. krát, pamätám sa , že som šiel spať niekedy o tretej v noci...
Zeta (29.07.2020 20:37)
Ralf: To je zajímavá informace, díky! mayovky ve slovenštině jsem snad nikdy neviděla, ale rozhodně bych se tomu nebránila (se slovenštinou problémy nemám, třeba druhý díl Old Surehanda jsem četla dřív ve slovenštině, než v češtině). Měl bys třeba přehled o tom, kolik a které mayovky byly nadabované slovensky? Třeba by se po nějakých dalo dopídit na ulozto, youtubu a podobně...

Jinak film Old Shatterhand mám ráda, je tam spousta skvělých scén, díky formátu je to celé víc "epic", nicméně vždycky mě tam strašně rozčilovala linie s Tujungou coby adoptivním synem Vinnetoua :D Možná je to jen nešťastný překlad originálu, ale prostě to slovní spojení mě neskutečně tahá za uši. Další nelogičnost je Paloma, kterou je nejprv potřeba odvézt do města, a pak zas vrátit zpátky, načež mizí nadobro :D (Vyznívá mi to zkrátka jako že tvůrci potřebovali mít na plátně hezkou ženskou, ale tak úplně si s ní při délce a ději filmu nevěděli rady...) Nicméně slizoun Bradley a jakási "bezmocnost" OS a V, kteří tentokrát dělají i chyby, jsou super, s potěšením si tuhle mayovku na notebooku co nejdřív vychutnám!
ralf (29.07.2020 19:08)
Dobre, ja to všetko beriem, dohodnime sa takto: Ak sa niekomu nebude nejaký príspevok páčiť, tak naň nebude reagovať a hotovo! Keby som sem nechodil, chýbalo mi to! Takže si zachovajme dekórum, ako napísal Belenor, a bavme sa ďalej, hoci aj nezmyslami, alebo maličkosťami, čo nového sme si zase všimli... Teraz znovu pre českých fanúšikov: túto sobotu o 20:30 RTVS1 dáva film Old Shatterhand (repríza v nedeľu o 12:45), o týždeň v rovnakom čase film Medzi Supmi (repríza v nedeľu o 13:25), samozrejme s geniálnym českým dabingom a bez reklám. V tejto súvislosti ma mrzí, že naposledy vysielaný film W3 nedali v slovenskom dabingu (hlavné postavy dabujú Štefan Kvietik a Michal Dočolomanský), na youtube sa dá pozrieť verzia, ale je strašne nekvalitná a dosť vystrihaná. Je to taká , dá sa povedať, rarita. Ale to by pracovníci RTVS museli byť aspoň trošku sofistikovaní - a to, bohužiaľ, nie sú.
Unkas. (29.07.2020 14:58)
Nechci vždy reagovat, ale taky by si se mi mohl omluvit, Belo:... vždycky potíže...kecáš! Podívej se zpět na stránky... v čem potíže? Říkám věci na rovinu, ale dokáži se i omluvit. Tvá reakce je jako vždy jednostranná. Ale jinak jsi dobrý, spravuješ to dobře. Za to Ti říkám opět: dík!
Belenor (29.07.2020 14:06)
Ralfe, s Unkasem byly vždycky potíže :-D Ale i přes rozmíšky si myslím, že diskuse zde na stránkách o mayovkách byla většinu času na vyšší úrovni než různé diskuse na zbytku internetu, za což návštěvníkům děkuji. Asi je to tím, že sem netaháme politiku, ta dovede jakoukoliv diskusi zničit :-)
Unkas. (29.07.2020 11:14)
No vidíš, Ralfe, málo si chodil do školy... toľko rokov a ešte učiteľ! Všetka česť. To som sa ale mýlil, čo? Neber všetko doslova. Akéže urážky? Pohoda. Keď sa budeme chytať za slovo, tak to bude o ničom. Nadhľad. Tieto stránky sú ináč veľmi potrebné a ešte raz dík teamu, čo ich spravuje. To vieš: niekto má rád Ivánka a Nastěnku, niekto radšej Santera a Marfušu. Ja radšej tú Marfušu! Pripadám si ako Santer na2, keď na mňa reaguješ (koho som urazil - nikoho!) Nech sme všetci v pohode, ja nikoho nechcem uraziť. A ak to tak niekomu pripadá, tak sa veľmi ospravedlňujem. V mene Winnetoua a Old Shatterhanda.
Zeta (29.07.2020 01:21)
Ralfíku, děkuji za hezká slova, rozhodně nejsem bez chybičky a zpočátku jsem tu měla střety taky - třeba za to, že se mi celkem líbily nové filmy (nebo minimálně některé scény z nich), nebo za "nemístné tahání sexuality do mayovek", když jsem přiznala, že čtu i slashovou fanfikci, nebo že mi přijde úžasné jiskření mezi Martou a Oldou v povídce Old Shatterhandova první láska, jsem to schytala několikrát :D :D Ale od toho diskuse přece jsou - tisíc lidí, tisíc názorů!

Vážně mě mrzí, že jsem nikoho z vás nepotkala naživo, povídání o mayovkách a i "blbinkách" z nich, jako je oblečení, lokality, chybičky, pocity ze čtení nebo nadšení z filmů i po padesáti letech si strašně moc užívám - a tímto velké díky Belenore, že stále udržuješ tyhle stránky! Klobouček (s krempou minimálně jako pořádné sombrero! :D)

Pavlínka: Old Surehand je pro mě taková těžko uchopitelná postava. Podle knížek by měl být mladší, než Old Shatterhand. Ale asi právě pod vlivem filmů v kombinaci s příběhem knihy si ho také představuji naopak staršího (ale žádného uhlazeného hezounka jako SG - spíš lehce prošedlé, dlouhé vlasy, a na tváři s ostrými rysy několikadenní strniště :D)
ralf (28.07.2020 23:20)
A skutočne by som bol rád doraziť aj do Boskovíc, stretnutie v salóne 1870 bolo určite zaujímavé, ale musel by som sám a tak som sa rozhodol zostať doma.
ralf (28.07.2020 23:14)
Tak Pavlínka, to ďakujem, v ilustráciách Old Surehand vyzerá úplne inak. Škoda, že nie všetci reagujú na týchto stránkach tak ako Ty alebo Zeta. Vieš, už som uvažoval, že sem nebudem chodiť, pretože som si znovu prečítal všetky moje príspevky z poslednej doby a skutočne som nenašiel nič, čím by som mohol niekoho uraziť. Belenor, sleduješ to, môžem mi dať rozhrešenie?
pavlina (28.07.2020 20:27)
Také přispejí do diskuze. Mám téma indiánské šaty Ribanny a Apanači. Konkrétně indiánský vyšívaný límec. V Rudém Gentlemanovi má Ribanna světleší šaty než má Apanači. Ale vyšívaný límec je stejný. Asi chtěli ušetřit.

Knižní hrdinové: U mě je Old Shatterhand- Lex
Vinnetou - Pierre
Martin Bauman - Gotz George
Old Surehand tam si představují člověka s ošlehanou tváří např. tebe Ralfe protože jsme se setkali.


.
Zeta (27.07.2020 20:04)
Unkasíku děkuji ze srdce, a třeba se ještě někdy do Utahu podíváš, je fakt krásnej, od březových lesů na severu u hranice s Coloradem, přes zasněžené hody okolo Salt Lake City, až po červené pouště na jihu... Popravdě jsem při každé cestě těmihle kraji úplně nadšená, to nejde, aniž by si člověk představil jak tam OS a V prožívají svá dobrodružství! A přiznávám, že taky tak nějak "odděluji" knižní a filmové verze, a přijde mi zajímavé, že v tom tedy nejsem sama! (Třeba můj "knižní" OS rozhodně nemá 192 cm jako Lex Barker, a naopak "knižní" Vinnetou má mnohem delší vlasy, než měl v roli Pierre Brice...to by vlastně taky byla zajímavá diskuse, jak si kdo představuje postavy z knižních mayovek...:))

A jinak koupat se v přírodě - chodím tady kousek od domu k řece Clackamas. Má tak asi 16 stupňů, ale krásně hluboká voda už asi dva kroky od břehu, řeka je široká, takže se v ní dá náramně si zaplavat! I pod vodou se dá koukat a na pár metrů vidět. Že bych vyzkoušela jak se vyrábí "ostrůvek z rákosu", aby člověka nebylo vidět při plížení vodou? :D :D
ralf (27.07.2020 19:37)
Unkas, píšeš, že som málo chodil do školy, tak Ti to teraz vymenujem. Mám 60 rokov, na jednej strane katedry som strávil 18 rokov ako žiak a po tomto školskom roku už 36 rokov na druhej strane, ako učiteľ....
1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 251